четвер, 9 травня 2019 р.

Умови. Сітка. Текст

Умови. Сітка. Текст до новго конкурсу кросвордистів.

         Доброго дня, любителі інтелектуальних розваг !
  У 2019-2020 навчальному році Вашій увазі пропонуються такі змагання :
Інтернет ігри: КРОКС-Донеччина, КРОКС-Греція, КРОКС – Природа
Тематичний кросворд «Греція».  Про строки їх проведення Ви можете дізнатися у дописах блогів kroks-rodyna.blogspot.com       krosvord-ukraina.blogspot.com

  Зараз Вашій увазі пропонується тематичний кросворд.  24 слова для цього кросворду взято з тексту «Храм Семи брам на березі Дніпра». Це іменники, вони приведені до називного відмінку, однина ( якщо множина, то буде вказано окремо).  Інші вісім слів з словників, енциклопедій. Враховуючи те, що Ви буде користуватися послугами комп’ютера, запитання будуть поставлені у завуальованому вигляді ( інакше простий пошук за текстом видає готові відповіді).
  Сьогодні Ви знайомитеся з текстом та сіткою до кросворду, умовами надсилання відповідей. Самі запитання до кросворду буде оприлюднено на блозі 17 травня о 18.00. 

Принцип оцінювання відповідей :
за відповідь , що співпадає з авторською – учасник отримує 1 бал;
за відповідь, що відрізняється від авторської на одну літеру – учасник отримує 0,5 балів;
за усі інші варіанти ( різниця у 2 та більше літери, зовсім неправильна, відсутність відповіді чи щось інше … ) – учасник отримує 0 балів.

Для заохочення учасників надається чотири поповнення рахунків мобільного телефону по 50 гривень кожна.
Перше – для учасника з найбільшою сумою балів за усі 32 слова. За наявності декількох претендентів поповнення отримає учасник, який надішле відповідь якомога раніше.
Друге та третє – всі інші учасники буде розподілено на дві групи ( за кількістю правильних відповідей, для учасників з однаковою кількістю правильних відповідей буде розташовано в алфавітному порядку) і у кожній групі буде проведено жеребкування. І, теоретично, учасник з однією правильною відповіддю зможе отримати поповнення.
Четверте – на розсуд оргкомітету.


Надсилання відповідей :
Основний варіант : Готуєте файл до якого вносите : ПІБ область та назву Вашого населеного пункту, для вносите відповіді.  Робите копію файла, вставляєте у віконце «Для коментарів»  ( нижня частина допису з запитаннями до кросворду та відправляєте).
Якщо бажаєте отримати повідомлення про отримання відповідей – надішліть свої відповіді на електронну адресу kfylfhm@i.ua  Для цієї поштової скриньки налаштовано автовідповідач.

Відповіді на блозі модеруються і оприлюднюються після завершення строку отримання відповідей – 15 червня. Тут для кожного коментаря ГУГЛ оприлюднює дату та час надходження відповіді кожного учасника.

Бажаємо успіхів.
Сітка























1


2



3


4







5






6










7






8






9



10











11











12

















13







14






15










16




























17








18








19













20



21










22













23

24

25











26

26







28





29











30



























31






32

















































Текст
Вище – посилання на оригінальний текст. Власний переклад від оргкомітету.

На кордоні Запорізької та Дніпропетровської областей знаходиться одна з самих найстаріших на землі штучних споруд , що дуже нагадує всесвітньовідомий Стоунхендж. На одному з його каменів є відбиток ступні людини, а на іншому можна розгледіти … свастику.    На місці загибелі Святослава. Зразу зауважу : цей храм не має куполів, що сяють на сонці. Дзвіниця біля нього , з якої б лунав навкруги дзвін з піднебесся, також відсутня.  Та й храм, як такий – у нашому розумінні , у храмі Семи брам, також відсутній. Тим не менш, храм цей таки існує. Тисячі років !  І знаходиться він у селі Микільське-на-Дніпрі ( Солонянський район, Дніпропетровська область) . Поворот до нього на дніпропетровській трасі – приблизно біля кордону Запорізької та Дніпропетровської областей, позначено особливим вказівником , на якому написано «Місце загибелі князя Святослава». Та вказано відстань до нього.   Як же так, обов’язково здивується у цьому місці моєї розповіді читач, що знається на історії Запоріжжя: князь Святослав – виключно наша людина, він же у нас , на Хортиці, загинув. І при чому тут Микільське-на-Дніпрі ? Що там Святослав мав робити ? Зізнаюся чесно, ці запитання, затримавшись, а , не проскочивши, як звично , біля дорожнього вказівника на повороті на Микільське, я собі теж поставив. І відповіді на них знайшов.  Трохи пізніше – дізнавшись про історію села та прилеглої місцевості.  А самому нетерплячому читачеві відповім коротко так : у Микільскому-на-Дніпрі, де встановлено пам’ятник Святославу, князь, звичайно не був – не існувало тоді це село, але тамтешній храм Семи брам він міг і відвідати, повертаючись з походів додому, у Київ. Дізнавшись про наміри князя , підступні печеніги і влаштували на місці майбутнього села Микільського засідку, до якої й потрапив Святослав. Хоча, це лише одна з версій загибелі легендарного князя, що ввійшов в історію Руси-України під прізвиськом «Завойовник» : за вісім років правління він здійснив походи на Болгарію та Північний Кавказ, а також розгромив Хазарський каганат – державу кочівників, котрі постійно здійснювали набіги на поселення русичів. Масивна чавунна плита на гранітному валуні на березі Дніпра – на місці ймовірної загибелі Святослава, була встановлена …  аж у 1872 році. Напис на ній повідомляє : «У 972 році біля дніпровських порогів поліг у нерівному бою з печенігами російський витязь князь Святослав Ігорович ».  Цей пам’ятний знак, встановлений у позаминулому столітті в Микільському – перший пам’ятник на честь героїв Руси-України. 
Але нам, одначе, треба було рухатися далі. І , постоявши біля пам’ятної плити та поцмокавши язиком  біля глибокого вертикального жолоба за нею – це так , стікаюча береговим схилом вода розрізала могутній дніпровський камінь, ми покинули безлюдний дитячий табір ( або профілакторій, я так і не зрозумів), що колись належав металургійному заводу ім. Петровського ( на його честь, якщо хтось забув, місто на Дніпрі до недавнього часу називалося), на території якого й знаходиться масивна чавунна плита з повідомленням про загибель Святослава. Зараз табір – приватна власність під охороною. Але пройти до пам’ятного знаку можна – у супроводі когось з охорони.  
Чия земля у Ненаситецького порога ?  Храм Семи брам , який знаходиться, ну, можливо, за півкілометра від ймовірного місця загибелі Святослава, ще називають « капищем Перуна» або, що більш правильно , «Микільським кромлехом».  Ніякого храму на березі Дніпра , як я вже говорив, немає.  Є залишки язичницького святилища – у вигляді встановлених колом каменів, створеного у дуже примітному місці – там, де колись, до будівництва Дніпрогесу, клекотів не замерзаючий навіть в люті зими Ненаситецький поріг.  «Ненаситець,  Дід-поріг, Ревучий – самий великий і самий страшний зі всіх дніпрових порогів », - особливо підкреслював у своїх дорожніх нотатках Дмитро Яворницький.  В його цікавих нотатках я також вичитав, що у 1737 році навпроти Ненаситецького порогу  на правому березі Дніпра було збудовано фортецю ( чи щось на зразок фортеці) – «ретраншемент з редутами, що займав площу у 50 десятин».   Через чотири роки навколо ретраншементу виникло поселення «з малоросійських козаків та селян». Ну , а буквально наступного року, після ліквідації Запорізької Січі – у 1776 році, «провіантмейстер» князя Григорія Потьомкіна Іван Синельников ( до заснування губернаторської посади він був катеринославським намісником; залізнична станція Синельникове носить його прізвище) отримав землі якраз у районі Ненаситецького порогу. На них у честь своїх синів заснував села : Василівку ( у 1779 році) – на лівому березі Дніпра, та Миколаївку ( у 1780 році) – на правому. «У тому селі ( нинішньому Микільському) – відзначав Дмитро Яворницький, підданих малоросіян чоловічої статі 20 душ, жіночої - 15 » . У той же, післясічовий час, скажемо так, землі біля Ненаситецького порогу отримала й дружина «провіантмейстера» Івана Синельникова Авдотья Василівна, яка й заснувала «село» ( слово Яворницького ) Військове , де були поселені «залишки запорізького війська,  і від цього село отримало свою назву». Військове – це зовсім недалеко від Микільського. По прямій – нижче по Дніпру , півкілометра. Якщо хто бачив найбільшу в Україні діораму «Битва за Дніпро» ( знаходиться у Дніпровському національному історичному музеї і займає окреме приміщення, зразу згадає, що вона відображає епізод Великої Вітчизняної, пов'язаний з форсуванням Дніпра частинами Червоної Армії біля села військове. Виходить так, що земля у Микільському – Військовому  щедро полита кров’ю як за часів князя Святослава , так і в недалекі від нас часи. 
Дніпровський Стоунхендж.  А ось так спостережливий Дмитро Яворницький описав Микільський кромлех ( більш зрозуміле слово українською : «кам’яне коло») . «Це надзвичайно рідкісна мегалітична пам’ятка: посередині нього встановлені колом 24 великі пласкі камені – один за іншим , висотою з дорослу людину: в центрі коло було поховання людини, однак, скелет її перетворився на порох, що його не можливо було взяти чи виміряти – це вже була не людина, а «порох та попіл» »; навколо скелету також перетворилися на «порох та попіл» черепашки річкових молюсків. Вважається, що храм під відкритим небом біля самого гучного дніпровського порогу було споруджено «праіндоєвропейським» народом.  За однією з версій , йому 12 тисяч років, за іншою – 4 тисячі. Якщо взяти за точку відліку першу цифру, то  треба буде визнати, що , Микільський кромлех, більш ніж удвічі старший за всесвітньо відомий аналог – камінний Стоунхендж, який щорічно відвідує мільйон туристів.  За переказами , у споруджені Стоунхенджа брав участь жрець Мерлін, що володів секретами чарівника. Саме він, виготовив якісь пристрої, встановив гігантські камені легко та швидко , чим здивував присутніх , які до цього не могли зрушити їх з місця. Здивованим присутнім Мерлін відповів : якби ви бачили , які чудеса витворюють будівельники на моїй батьківщині, то здивувалися б ще більше. А Мерлін був зі скіфів, що мешкали, згідно з тим же переказом, біля дніпровських … порогів. По це ще у 18 столітті англійський поет Томас Уортор відзначив у своїй присвяті Стоунхенджу : «О, давня пам’ятка зі Скіфських берегів, Чи Мерліном сюди ти принесена ?» Якщо й далі проводити паралелі зі Стоунхенджом , можна припустити, що камінне коло на берез Дніпра у давнину, як і Стоунхендж , слугувало … обсерваторією, з якої наші предки слідкували за рухом Сонця. І напряму спілкувалися  з Космосом та Богом – така енергетика , така сила подібних місць.  Між іншим, за 9 кілометрів від Микільського  ( і в 3,5 кілометрах від Дніпра) знаходиться невелике село з дивною назвою  Петрово-Свистуново ( військова сільрада). Відоме воно тим, розказали мені люди, які збирають інформацію про аномальні зони Придніпров’я , що біля нього знаходиться  така собі земляна споруда ( її чітко видно на фото з космосу), що допомагала давнім тутешнім мешканцям .. безпосередньо спілкуватися з Космосом. Це так званий майдан – місце сили. Чи знав про такі місця , і конкретно , про храм під відкритим небом  біля Ненаситецького порогу  князь Святослав ? Не міг не знати. Тому, не можна виключити, що саме сюди він і прямував – просити у Всевишнього допомоги та захисту , дізнавшись про засідку, що  планувалася проти нього. А засідка як раз і була влаштована біля храму. І князь зі своєю дружиною прийняв тут свій останній бій. Повторюю, це лише здогад. Як насправді розвивалися події , більш ніж тисячолітньої давності, мабуть, не дізнаємося ніколи. Діаметр незвичайного храму у Микільському , у якому я зараз нарахував 36 каменів . – 25 кроків. Причому міряв я від самого примітного ( але не самого головного)   - того , на якому чітко видно … слід ступні людини. Камінь цей відомий усім, хто бував у Храмі Семи брам. Називається він Пяточним.
Камінь, який встановлено напроти Пяточного, назви не має, хоча в храмі  , він мабуть найголовніший – начебто вівтар. Це я зрозумів, коли розгледів , що зображено на цьому камені : свастика , давній символ Сонця, давній символ щастя, якщо хочете. І храм, варто б , величати не семибрамним , а сонячним – храмом Сонця та щастя. Свастику на камені – вона , до речі, лівостороння ( на відміну від правосторонньої фашистської) можна розгледіти тільки при певному , контрастному, освітлені – бо дуже давно вона була нанесена на камінь : 12 тисяч років назад. До речі, перші відомі історії зображення свастики датуються … сьомим тисячоліттям до нашої ери. А техніка нанесення знаку Сонця просто вражає : на сірому, начебто, не примітному камені  є, якщо уважно придивитися , червоні вкраплення , які й утворюють свастику . І , до речі, вона обрамлена колом з таких же червоних вкраплень.  Я навіть припустити не можу , як це можна було зробити на валуні, що у давні часи було добуто з Ненаситецького порогу ( а що деякі камені Микільського кромлеху колись у Дніпрі – на бистрині, знаходилися, свідчить їх вигляд, вони занадто відшліфовані. . Так річкові валуни тільки швидка та стрімка вода може обробити. Схоже, без втручання жреця Мерліна , що брав участь у споруджені Стоунхенджа, на Микільському кромлеху не обійшлося. Хоча жартую, бо відповідей на свої запитання не маю.  А тепер я поміркую про те, що не можна помацати в Храмі Сонця та щастя ( тепер так буду величати кромлех у Микільському), але можна відчути. З розповідей очевидців я знав, що людина, яка вперше потрапляє у таке священне місце , переживає дивні відчуття : змінюється частота пульсу, загострюються відчуття. У неї , нарешті, стабілізується емоційний стан: всі турботи про день насущний відступають  Говорять також, що у тих, хто побував у центрі кромлеху, очікуються разючі зміни на краще у недалекому майбутньому, у неї відбувається приплив сил для боротьби. А біди та негаразди обходять таких людей стороною. Можу засвідчити , все сказане про кромлех – не порожні балачки . Нас він зустрів , до речі, сонцем, хоча був досить похмурий день, і легким дощем, який у народі називають «сліпим». Маленьке чудо сотворила природа, вирішивши здивувати та причарувати нас. І їй це вдалося.  Слово «кромлех» походить від кельтських слів «crwm»  ( склепінчастий)  та «llech» ( камінне перекриття) . Часто центральне місце кромлеху займають інші об’єкти  : менгір, дольмен, галерея або навіть  цілий мегалітичний комплекс. Археологи  знайшли кромлехи практично на всій території планети : Європі, Азії, Австралії. Одначе більшість з них розташовані чомусь на Кавказі, Британських островах, та у Франції – на півострові Бретань. Британський Стоунхендж є найбільш відомим кромлехом у світі . Справжнє призначення таких споруд до нашого часу невідоме. Є лише кілька версій використання кромлехів : ритуальне огородження священного простору з утворенням «храму під відкритим небом», календарна система візирів з відслідкуванням положення Сонця і, можливо, Місяця.  Також допускається теорія про зв'язок кромлеху з астрономічним спостереженнями та передбаченнями.

Оргкомітет.

Немає коментарів:

Дописати коментар